Det er offentligt tilgængeligt, hvem der annoncerer på Facebook, og hvis man går ind og kigger på deltagerne i valgkampen på Frederiksberg, tegner der sig et billede af, hvilke midler der bruges i kampen.
Facebook offentliggør på nettet, hvor mange penge den enkelte annoncør har brugt, dels den 15. april 2019 og dels inden for de sidste 7 dage. Den første periode dækker noget af folketingsvalget i 2017, hvad kan forklare, hvorfor nogle af de kandidater, der stillede op til Folketinget, har brugt flere penge end andre i den lange periode. Jan E. Jørgensen har således i den lange periode brugt 93.855 kr., som han ifølge opgørelsen på Facebook selv har betalt. Folketingsvalget er nok også årsagen til at Laura Lindahl fra Liberal Alliance/konservative har brugt 78.662 kr,; Ruben Kidde fra de radikale har brugt 43.986 kr. og Sine Heltberg fra socialdemokratiet 28.106 kr. i denne periode. De har alle tre selv betalt for boostningen af deres Facebook opslag. Modsat er det nok ikke folketingsvalget, der har resulteret i at Simon Aggesen har brugt 26.286 kr., som for øvrigt er betalt dels af Frederiksbergs konservative og en privatperson (3.416 kr.).
Hvis man alene ser på annonceringen på Facebook inden for de sidste 7 dage, ligger Simon Aggesen i top med 13.731 kr. (ifølge Facebook betalt af Frederiksbergs konservative), efterfulgt af Jan E. Jørgensen med 11.644 kr., Ruben Kidde med 10.495, Lone Loklindt 6.805 kr. Laura Lindahl 4.473 kr., hvorefter der er et spring ned til en gruppe der har brugt under 2.000 kr.
Alle kandidaterne har ifølge Facebook selv betalt deres annoncer, bortset fra Alexandra Dessoy der fået sine betalt af de konservative på Frederiksberg.
Det er også interessant, at se hvem der kun annoncerer lidt, eller slet ikke annoncerer på Facebook. Det er således blandt Enhedslistens spidskandidater kun Daniel Panduro, der har brugt denne kanal (649 kr. ), og borgmesterkandidaten for socialdemokratiet Michael Vindfeldt står kun registreret for 1.000 kr. inden for de sidste 7 dage.